2020. április 15., szerda

"Egyértelmű volt, hogy az embereknek változtatni kell a megszokott életvitelükön" - Kibeszélő: Bencze Blanka

Ez itt a Kibeszélő - egy interjúsorozat, amelyben magyar alkotókat kérdezek a jelenlegi helyzetükről, az eddigi munkáikról, illetve a jövőbeli terveikről. A mai részben Bencze Blankával, a Pulcsiban alszom című könyv szerzőjével beszélgettem. 




Először is hogy vagy? Hogy viseled a karantént? 
- Vegyesen, talán így fogalmaznék. Próbálok pozitív maradni és átvészelni ezt az időszakot, sokat meditálok. Igyekszem megtalálni ebben is a lehetőséget, hogy mire lehet kihasználni ezt a rengeteg időt, próbálom hasznosan tölteni a napjaimat, de sokszor nehéz. Sok hangulatingadozásom van, de azt gondolom egyértelmű volt, hogy az embereknek változtatni kell a megszokott életvitelükön, tessék egyik napról a másikra mindenki kikerült a mókuskerékből. 


Fiatal korod ellenére már rengeteg mindenben kipróbáltad magad: írtál könyvet, foglalkoztat a színészet, illetve te voltál a Koncertre mentem egyik házigazdája, ha nevezhetem így. Ezek közül melyik számodra a legkedvesebb? 
- Nyilván mindegyik más okból kedves nekem, nem tudnék egyet kiemelni. Fiatal vagyok, nem tudom pontosan mivel szeretnék foglalkozni a jövőben, én is keresem önmagam. Szeretek olyan dolgokat csinálni, amik nem megszokottak, és minél több téren kipróbálni magam. A lényeg, hogy hallgassak önmagamra és azt csináljam, amit jónak érzek, hallgatok a megérzéseimre.

Forrás: instagram


A kiskori 'ha nagy leszek…' gondolataidban szerepelt ezek közül bármi is? Mi szerettél volna lenni? 
- Hát a kérdés inkább úgy lenne helyes, hogy mi nem szerettem volna lenni. A séftől kezdve az állatorovoson és a hercegnőn át minden, naponta változott. Az viszont biztos, hogy sok dolog nagyon az életem része volt, például az írás is, író szerettem volna lenni, vagy színésznő, vagy rendező.


Forrás: instagram


Ma hogy vagy ezzel? Tanulsz jelenleg valamit, esetleg már dolgozol? 
- Tavaly érettségiztem, nem mentem rögtön egyetemre, kihagytam egy évet. Idén már jelentkeztem.


A jövőbeli terveidben szerepel újabb könyv megjelenése, esetleg valamilyen projekt, ahol láthatunk/hallhatunk rólad? 
- Éppen dolgozom a következő regényemen, de ennél többet még nem szeretnék elárulni, illetve nem is nagyon tudok. Sok más projekt is tervben van, remélem minden jól alakul és meg tudom valósítani ezeket.



Végül az utolsó kérdésem: olvastam, hogy szereted a verseket, és közeleg a költészet napja (mire a cikk kikerül, már volt). Ki a kedvenc költőd, és mi a kedvenc műved? 
- Sok verset fogyasztok, a magyarok közül József Attila, Weöres Sándor és Pilinszky János a kedvenceim. Jó kérdés… Talán ha egy régi kedvencet kéne mondanom, ami segített közelebb hozni a lelkemhez a költészetet, az József Attilától az Olyan bolond vagy. Ha felvételiznék a színműre, ezt tuti vinném. 

Forrás: instagram


Köszönöm szépen Blankának, hogy időt szakított rám, és megválaszolta a kérdéseimet. Kíváncsian várom a következő regényét, és még egyszer sok sikert kívánok neki innen is! Ha ti még nem ismeritek őt, vagy szeretnétek még jobban képbe kerülni a munkásságával, itt megtalálhatjátok:


Tartsatok velem legközelebb is, illetve nyugodtan ajánljatok olyan személyeket, akikkel olvasnátok interjút a komment szekcióban. Legyetek jók! 
Laura

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése