2020. április 6., hétfő

Veled minden hely ragyogó

"Te vagy a szivárvány összes színe a vakító fehérségben." 


A napokban megnéztem a nemrégiben megjelent Veled minden hely ragyogó című filmet, ami az azonos nevet viselő könyv adaptációja. Miután láttam a filmet, gondoltam újraolvasom a könyvet, hogy tudjak írni róla egy értékelés - magáról a filmről, és a film és könyv kapcsolatáról is.

Megjelenési idő: 2020. február 28.
Forgalmazó: Netflix
Szereplők: Elle Fanning, Justice Smith, Keegan-Micheal Key
Leírás: Két küszködő tini között erős kötelék alakul ki, amikor egy katartikus utazás során felkeresik Indiana különleges nevezetességeit.

Véleményem:

Kezdeném talán a szereplőkkel. Elle Fanning-gel teljesen meg vagyok elégedve, szerintem jó választás volt Violet megformálásához, sőt, kifejezetten tetszett a filmben ráaggatott stílus. Azonban ami a Finchet alakító színészt illeti... Egyike vagyok azoknak, aki még instagramon szavazni tudott Finch megszemélyesítőjével kapcsolatban, és azok között a színészek között nem szerepelt Justice Smith. Szóval mikor megtudtam, hogy ő fog a filmben játszani, kicsit pánikba estem, hiszen semmi köze a könyvbeli Finch-hez. Azonban tetszett az alakítása, így emiatt rossz pontot nem róhatok fel neki.
Ami pedig a cselekményt illeti. Már a film legelején megharagudtam a készítőkre, ugyanis teljesen megváltoztatták a két főszereplő megismerkedésének helyszínét. Talán ezt még nem kell spoiler jelzéssel illetnem, hiszen a könyvben az első oldalon kiderül, hogy Finch és Violet az iskolai óratoronyban találkozik, ezzel szemben a filmben egy hídnál ismerik meg egymást. 
És nem ez az egyetlen dolog, ami a cselekményben nem nyerte el a tetszésemet. A könyvben sokkal részletesebben láthatjuk a kirándulásokat, míg a filmben egy-kettőt mutatnak csak, és vannak olyan fontos helyszínek, amik például egyáltalán nem jelentek meg.
Emellett a filmből nem derül ki olyan sok információ egyik karakterről sem, mint amit a könyvből mind megtudunk. 
Nekem rengeteg jelenet hiányzott a filmből, a szerelmük kialakulásáról sem kaptunk olyan pontos képet. 
Ami pedig még egy negatívum számomra, az a karakterek kihagyása. Finch családja például mintha nem is létezne a filmben, egyedül a nővérét ismerjük meg. Ezzel szemben a könyvben van egy húga, az anyukája is sokszor megjelenik, valamint az apja és annak új családja is. Úgy érzem ezen szereplők kihagyása sokat ront magán az összhatáson. 
Ami viszont elnyerte a tetszésemet, az a film zenéje! Innen is nagy gratuláció a zeneszerzőnek, engem lenyűgözött. Ha szeretnétek belehallgatni, ide kattintva megtehetitek!
Emellett pedig a képi megjelenítés sem hagy kivetnivalót maga után, kifejezetten látványosra sikeredett és a jelenetek egymásutánisága is helyén volt. 
Ha nem úgy nézem, mint könyvadaptációt, akkor élvezetes és egyben szívszaggató történet, azonban így, hogy tudom, mi lehetett volna benne, annyira nem nyerte el a tetszésemet.

Értékelésem: 5/3

Ti láttátok a filmet/olvastátok a könyvet? Esetleg mindkettő? Vagy csak most tervezitek? Kommentben várom a véleményeteket, illetve ha van, a kérdéseiteket is!
 Minden jót,
Laura

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése